CANON Yazıcılarda 5B02 ve Diğer Emici Dolum Hatası Çözümleri (Resetleme ve Sıfırlama)

Canon yazıcılarda, özellikle bitmeyen yani kolay dolan kartuş kullanılan tanklı yazıcılarda sık yaşanan sorun: Emici dolum hatası. Bunun hata kodu (error code) farklı olsa da çözümü aynı oluyor. Benim aldığım hata kodu 5B02 idi ama çok farklı hata kodları verebiliyor. O nedenle emici dolum hatalarının hepsini bu yazıcıyla çözebileceğinizi söyleyebilirim.
Öncelikle "Canon Service Tool" denilen programın "V3400" versiyonunu (son sürümdür) BURAYA TIKLAYARAK indirebilirsiniz. Virüs filan yoktur, zaten dosyanın bulunduğu bitrix24 sistemi, tüm dosyaları virüs taramasından geçirmektedir. İçiniz rahat olsun. İndirince zaten hem yazılımı, hem de nasıl kullanılacağını anlatan yardım dosyasını göreceksiniz. Yine de nasıl kullanılacağını buradan da açıklıyorum:

Service Tool V3400
-----------------------------------------
http://tuhaf-resimler.blogspot.com.tr/
-----------------------------------------
Resetleme nasıl yapılıyor?
1. Yazıcının USB kablosunu çıkar.
2. Aç/Kapa düğmesini kullanarak yazıcıyı kapat (Işık sönmeli).
3. Yazıcının kırmızı üçgen şekilli (RESET) düğmesine basılı tut.
4. RESET'e basılıyken, Aç/Kapa'ya da basılı tut.
5. Aç/Kapa'yı bırakmadan, ÜÇGEN'i bırak.
6. Aç/Kapa'ya basılıyken ÜÇGEN'e 6 defa bas ve bırak.
7. Aç/Kapa'yı da bırak ve yeşil ışığın yanıp sönmesinin bitmesini bekle.
8. USB kabloyu tak.
9. Reset yazılımını (V3400) çalıştır.
10. Yazılımda bulunan, "Clear Ink Counter" bölümündeki "MAIN" seçeneğini "All" ile değiştir ve karşısındaki "SET" düğmesine bas.
11. Gelen mesajı kapat.
12. "Operation" bölümündeki "EEPROM Save" düğmesine tıkla ve bekle.
13. İşlem bitince yazıcıdaki Aç/Kapa'ya 1 kere bas ve normal ekranın gelmesini bekle.
-----------------------------------------
http://tuhaf-resimler.blogspot.com.tr/
-----------------------------------------
Service Tool "Yanıt Vermiyor" ya da "not responding" hatası çözümü

1. Yazıcıyı kapat (Işığı sönmeli).
2. Resete basılı tut (üçgen).
3. Açma düğmesine de bas.
4. Reseti bırak.
5. Resete 4 kere bas - bırak.
6. Açma düğmesini de bırak.

-----------------------------------------

Her türlü sorunuzu yorum kısmından sorabilirsiniz. Yardımcı olmaya çalışırım. Siz de bir iki reklama tıklayııverin artık :)

16 yorum:

  1. tekkür ederim toneristanbul

    YanıtlaSil
  2. indiremedim başka link var mı

    YanıtlaSil
  3. bende de aynı sorun var fakat bir türlü çözemedim.Bana da yardımcı olur musunuz lütfen.5 saatten beri uğraşıyorum olmuyor. :(

    YanıtlaSil
  4. malesef sitenizdeki ling yok.Yardımcı olur musunuz lütfen

    YanıtlaSil
  5. nb02 hatası alıyorum çözümü yok mu bunun ve ayrıca yazıcı cevrimdışı diyor

    YanıtlaSil
  6. iyi günler yukarıdaki link kaldırılmış yeni bir link koyabilir misiniz

    YanıtlaSil
  7. 1. Yazıcıyı kapat (Işığı sönmeli).
    2. Resete basılı tut (üçgen).
    3. Açma düğmesine de bas.
    4. Reseti bırak.
    5. Resete 4 kere bas - bırak.
    6. Açma düğmesini de bırak
    yaptım giiti makina daha geri gelmedi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. medeni kuş sonra nasıl açıldı bu makine yada açıldımı ?

      Sil
  8. yazıcıya servis tol yanıt vermiyo aygıtlarıda kaldırdım hala aynı sorun acil yardım

    YanıtlaSil
  9. merhaba kolay gelsin benim mg3550 seri canon yazıcı da 5b02 hası mevcut ama ne yaptıysam olmadı servise mode alamıyorum

    YanıtlaSil
  10. Aynı sorun bende de var. Servis toola girerken makina donup kalıyor. Elektrik fişini çekmek zorunda kalıyorum. Problemi çözen varmı ki??

    YanıtlaSil
  11. epromsave kaç dak bekliycez çok uzun sanırım

    YanıtlaSil
  12. epromsave kaç dak bekliycez çok uzun sanırım

    YanıtlaSil
  13. https://drive.google.com/file/d/0B2yUf_jse4SsX1ZsZWdfQm9tS28/edit
    burada program var ve bende işe yaradı

    YanıtlaSil
  14. CANON mp 282 YAZICI E.1.4. HATA VERİYOR..DÜZELTEMEDİM..YUKARIDAKİLERİ YAPTIM YAZICI TAMAMEN KAPANDI AÇILMIYOR...NOLACAK...

    YanıtlaSil
  15. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM,HATAYI TARİFLERİNİZLE GİDERDİM.

    YanıtlaSil